Трохи про типи файлів


Існує три основні групи аудіофайлів:

нестиснені формати — такі як WAV, AIFF, AU або PCM;
формати із стисненням без втрат — FLAC, Monkey's Audio (розширення APE), Shorten, Tom's lossless Audio Kompressor (TAK), TTA, ATRAC Advanced Lossless, Apple Lossless, MPEG-4 SLS, MPEG-4 ALS, MPEG-4 DST, Windows Media Audio Lossless (WMA Lossless).
формати із стисненням з втратами, як наприклад MP3, Ogg Vorbis, Musepack, AAC, ATRAC чи lossy Windows Media Audio (WMA).

Слід мати на увазі, що до аудіофайлів не належать такі музичні формати як MIDI, або файли нотних редакторів, які становлять лише послідовність команд для музичного інструменту, однак не містять інформації власне про звук.

Формат аудіофайлу також слід відрізняти від аудіокодеку. Кодек здійснює кодування чи розкодування звукових даних, тоді як самі дані зберігаються у файлі відповідного звукового формату. Більшість форматів підтримують лише один тип кодування звукових даних, проте мультимедійні контейнери (напр. MKV абоAVI) можуть підтримувати різні типи аудіо і відео даних.

Деякі формати аудіофайлів у порівнянні (за Вікіпедією)

Назва формату
Число каналів
Величина потоку даних з диску,кбіт/с
Ступінь стиснення
16
до 48
2
128 (12-320)
~11:1 (залежить від потоку) з втратами
до 32
до 192
до 255
не обмежений
~22:1 (при 64kbps) з втратами
16
44,1
2
1411,2
1:1 без втрат
16-24
48
6
448
~12:1 з втратами
20-24
48; 96
6
більше 768
~7:1 з втратами
24
96
6
6912
2:1 без втрат
24
192
2
4608
2:1 без втрат
MPEG Audio Layer III (MPEG MP3)
плаваючий
до 48
2
до 320
~11:1 (залежить від потоку) з втратами
до 192
до 48
до 529 (стерео)
з втратами
до 24
до 96
до 8
до 768
2:1, є версія без стиснення

Порівняння звукових форматів без стиснення

Назва формату
Розширення файлу
Квантування, біт
Частота дискретизації, кГц
Число каналів
Ступінь стиснення/упаковки
Призначення
Випуск
.aiff; .aif
8; 16; 24; 32
11,025; 22,05; 24; 32; 44,1; 48; 96; 192
1; 2; 3; 4; 6
1:1; без стиснення
зберігання звукових даних на ПК
1988, Apple
.wav
8; 16; 24; 32
11,025; 22,05; 24; 32; 44,1; 48; 96; 192
1; 2; 3; 4; 6
1:1; без стиснення
зберігання звукових даних на ПК
1991, Microsoft и IBM
.dff
1
64*44.1; 128*44.1; 256*44.1
2, 5.1
1:1; без стиснення, можливе стиснення DST
1998, Sony і Philips
DXD
24; 32
384
2, 5.1
1:1; без стиснення
професійне виробництво SACD
2004, Sony

Порівняння звукових форматів без втрат

Назва формату
Розширення файлу
Квантування, біт
Частота дискретизації, кГц
Число каналів
Ступінь стиснення/упаковки
Призначення
Випуск
.shn
16
44.1
2
3:1 - 5:1, стиснення без втрат
зберігання звукових даних на ПК
1994, Tony Robinson
.wv
8; 16; 24; 32
6 - 192 [2]
1 - 256
1.4:1 - 3.3:1, стиснення без втрат
зберігання звукових даних на ПК
1998, Conifer Software
.mlp
до 24
до 192
1; 2; 5.1; 6.0; 8.0
~2:1, стиснення без втрат
1998, MERIDIAN
.rka
16
44.1
2
2:1, стиснення без втрат, стиснення з незначними втратами
зберігання звукових даних на ПК
2000, Malcolm Taylor, RK Software
.flac
4 - 32
1Гц - 655.350 кГц с шагом 1 Гц
1 - 8
1.4:1 - 4:1, стиснення без втрат
зберігання звукових даних на ПК, звуковий супровід до HD-відео, медіаплеєри
2000, Josh Coalson
.ape
16; 24
8; 11.025; 12; 16; 22.05; 24; 32; 44.1; 48; 96
2
1.4:1 - 4:1, стиснення без втрат
зберігання звукових даних на ПК
2000+, Matthew T. Ashland
.ofs
до 32
до 192
2
1.4:1 - 4:1, стиснення без втрат
зберігання звукових даних на ПК
2001, Florin Ghido
.pac
8; 16; 20; 24
до 192
2
1.5:1 - 4:1, стиснення без втрат
зберігання звукових даних на ПК
2002, Tilman Liebchen, Marcus Purat, Peter Noll
.la
16
48
2
1.4:1 - 3.3:1, стиснення без втрат
зберігання звукових даних на ПК
2002, Michael Bevin
.wma
16; 24
8; 11.025; 16; 22.05; 32; 44.1; 48; 88.2; 96
до 6
1.7:1 - 3:1, стиснення без втрат
зберігання звукових даних на ПК
2003, Microsoft
.m4a
16; 24
44.1; 48; 88.2; 96; 192
до 6
1.7:1 - 2.5:1, стиснення без втрат
зберігання звукових даних на ПК, плееры iPod
2004, Apple Inc.
.rmvb
16 и др.
44.1 и др.
2
н/д, стиснення без втрат
2004, RealNetworks
.tta
8; 16; 24
0–4 ГГц [3]
65535[3]
1.4:1 - 3.3:1, стиснення без втрат
зберігання звукових даних на ПК
2004, Олександр Джурик
-
до 24
до 192
до 8 [4]
2:1 - 4:1 , стиснення без втрат
2004, Digital Theater System.
DSD
1
64*44.1; 128*44.1; 256*44.1
2, 5.1
стиснення без втрат
DSD-поток при производстве SACD
2005, MPEG-4 ISO/IEC 14496-3:2001/Amd 6:2005
.mlp
до 24
до 192
до 14
2:1 - 4:1 , стиснення без втрат
2005, Dolby Laboratories
.aa3; .oma; .at3
16
44.1
2
1.25:1 - 3:1, стиснення без втрат
2006, Sony
.m4a
8; 16; 20; 24; 32
44.1; 48; 88.2; 96; 192; (384)
до 65536
1.5:1 - 4:1, стиснення без втрат
музичні інтернет-магазини, Потокове мультимедіа, дискові формати високого розділення, плеєри, архівні системи, професійне студійне виробництво, звуковий супровід до MP4-відео
2006, MPEG ISO/IEC 14496-5:2001/Amd 10:2007/Cor 3:2009
.m4a
8; 16; 20; 24
44.1; 48; 88.2; 96; 192
2, 5.1
1.5:1 - 4:1, стиснення без втрат, містить потік aac (стиснення з втратами, 128 кбит/с)
музичні інтернет магазини, Потокове мультимедіа, дискові формати високого розділення, звуковий супровід до MP4-відео, плеєри iPod /iPhone
2007, MPEG ISO/IEC 14496-5:2001/Amd 10:2007
.tak
16; 24
до 192
2
1.4:1 - 3.3:1, стиснення без втрат
зберігання звукових даних на ПК
2007, Thomas Becker


Коментарі